Lecția 4: Articolul de umplutură
→Acesta este un exemplu perfect pentru articolul de umplutură. Adică fara nicio valoare pentru cititori, cu informații expirate și fără precizări de natură să formeze o opinie corectă, actuală și la subiect celui ce îl citește.
Concret:
- reporterul citează un studiu făcut pentru perioada 2012- 2014, în contextul în care articolul este datat februarie 2016
- articolul nu prezintă și efectele situației nominalizate: „42% dintre mame optează pentru concediul de maternitate de 2 ani de zile” – așa, și? e mult, e puțin? cu ce afectează asta piața muncii? e nevoie de mai multe bone sau locuri în creșe sau, din contră, mai puține? nu le mai primesc patronii înapoi daca stau doi ani acasă? chiar mi-aș fi dorit să aflu ce reprezintă acest procent
- un subpunct al articolului vorbește despre „cum se calculează valoarea indemnizației pentru cresterea copilului”, fară să precizeze însă și faptul că Senatul a aprobat deja o inițiativa legislativă privind eliminarea plafonului, propunere care se află pe masa Deputaților pentru aprobare și cu șanse mari de a intra în vigoare de anul acesta.
Cu alte cuvinte, chiar dacă acest articol este cel mai probabil doar o reclamă mascată pentru compania de recrutare citată, sunt ferm convinsă că ar fi putut fi orientat mai mult către cititor și nevoia acestuia de informație proaspătă și actualizată.